piątek, 5 lipca 2019

Pogórze Izerskie - tym razem jeszcze bez rowerów

Mniej więcej co dwa lata organizujemy z mężem, przy wsparciu naszych rodzimych klubów rowerowych, tygodniowy rajd rowerowy dla naszych rowerowych przyjaciół, znajomych, a jeśli starczy miejsc, to nieznajomych również ;-) W roku 2020 chcemy zorganizować rajd z bazą w Schronisku Halny w Kamieniu k/Mirska, dlatego też pierwszy tydzień wakacji postanowiliśmy spędzić na Pogórzu Izerskim. Chcieliśmy naocznie zobaczyć wybraną przez nas bazę, żeby mieć pewność, że będzie to dobre miejsce na nasz rajd. Chcieliśmy również osobiście zobaczyć i poznać atrakcje tego rejonu, aby móc przygotować jak najciekawszy program naszego rajdu.
    Na wyjazd na Pogórze udało nam się namówić zaprzyjaźnioną rodzinkę Wrede z Gdyni, a im - swoich znajomych, również z Gdyni. Na nocleg wybraliśmy urokliwe Ranczo pod Strzechą Jest to dość nowy obiekt na turystycznej mapie Polski, bardzo ciekawy, urządzony ze smakiem, polecamy bardzo.

Podczas naszego pobytu w Barcinku, udało nam się zwiedzić: Zamek w Świeciu, okolice Zamku Czocha (i popływać łódką po jeziorze Leśniańskim), a także wybyć do Czech, aby pospacerować Wąwozem Św. Edmunda. Jak tam jest pięknie!

Zamek w Świeciu

Zamek Czocha

Rejs po jeziorze Leśniańskim

Ktoś tu się lubi jeszcze ponosić ;-)

Zapora na jeziorze Leśniańskim

W niedzielę 30 czerwca nasi przyjaciele wrócili na Pomorze, my zaś zmieniliśmy bazę noclegową i przenieśliśmy się do Świeradowa Zdroju. Tam mieliśmy okazję wjechać kolejką na Stóg Izerski i wejść na Smrk, zwiedzić Hutę Szkła Kryształowego Julia w Piechowicach, a także pospacerować uroczą Doliną Bobru. A w drodze powrotnej do domu zajechaliśmy jeszcze do przepięknego Pałacu Wojanów.

Po spędzeniu tych kilku dni na Pogórzu Izerskim jesteśmy pewni - warto te tereny pokazać naszym rowerowym znajomym. Już dzisiaj zapraszamy więc na stronę Rajdu, gdzie znajdziecie wszystkie szczegóły dotyczące tego wydarzenia! Zapraszamy!